Tipul de data | Memoria ocupata | Domeniul de valori | ||
---|---|---|---|---|
bool | 1 octet/byte | 0 sau 1 | True sau False | |
Tipuri de date intregi | char | 1 octet/byte | 0...28-1 0...255 | Fiecare numar are o semnificatie in codul ASCII |
signed char | 1 octet/byte | -27...27-1 -128...127 | Se folosea atunci când codul ASCII avea doar 128 de caractere. | |
short int | 2 octeti/byte | -215...215-1 -32.768...32.767 | ||
unsigned short int | 2 octeti/byte | 0...216-1 0...65.535 | ||
int | 4 octeti/byte | -231...231-1 -2.147.483.648...2.147.483.647 | ||
unsigned int | 4 octeti/byte | 0...232-1 0...4.294.967.295 | ||
long long int | 8 octeti/byte | -263...263-1 -9.223.372.036.854.775.808...9.223.372.036.854.775.807 | Pro tip: Numerele au 19 cifre | |
unsigned long long int | 8 octeti/byte | 0...264-1 0...18.446.744.073.709.551.615 | Pro tip: Numarul are 20 de cifre | |
Tipuri de date reale | float | 4 octeti/byte | Tipurile de data reale sunt reprezentate in memorie ca doua date intregi conectate: parte_intreaga.parte_fractionara. De aceea, dimensiunea maxima pe care o pot avea nu este constanta, deoarece programul aloca fiecarei date parte_intreaga si parte_fractionara cat este nevoie, cu prioritate la parte_intreaga, in limita spatiului disponibil. | |
double | 8 octeti/byte | |||
long double | 10 octeti/byte |