Instalarea librăriei grafice „graphics.h” (WinBGIm)

Până acum, în lecțiile de programare, am creat programe ce afișau text. Acest tip de afișare poate fi văzut ca fiind o operație de ieșire alcătuită din diferite caractere înregistrate în codul ASCII. Însă, dacă dorim să realizăm animații, desene sau joculețe, este mult mai ușoară utilizarea unei librării grafice.

Cea pe care o vom utiliza pentru început se numește „graphics.h” (WinBGIm).

Scurtă istorie a librăriei

Borland a fost o companie ce dezvolta compilatoare Pascal și C++ pentru sistemul de operare MS-DOS. Aceștia au dezvoltat și o librărie grafica intitulată Borland Graphics Interface (BGI). În urma popularizării sistemului de operare Windows, librăria a fost adaptată pentru a rula și pe acesta. Mai târziu, a fost adăugat și suport pentru mouse, indicat prin „m”-ul de la finalul denumirii.

Instalarea librăriei

Pasul 1: Descărcati arhiva cu toate fișierele necesare instalării. Click aici pentru a descărca.

Pasul 2: Extrageți fișierul descărcat. Veți avea 3 fișiere:

  • graphics.h
  • libbgi.a
  • winbgim.h

Pasul 3: Copiați winbgim.h și graphics.h în folder-ul „include” al compilatorului (Dacă aveți Code::Blocks adăugați fișierele în directorul unde aveți instalat Code::Blocks >> MinGW >> include)

Pasul 4:Copiați libbgi.a folder-ul „lib” al compilatorului (Dacă aveți Code::Blocks adăugați fișierele în directorul unde aveți instalat Code::Blocks >> MinGW >> lib)

Pasul 5:Deschdeți Code::Blocks. Accesați din partea de sus a ferestrei meniul „Settings”. După selectați „Compiler”

Pasul 6: În fereastra „Compiler settings” selectați „Linker settings”

Pasul 7: La „Link libraries”, apăsați butonul din partea de jos numit „Add”.

Pasul 8: Selectați fișierul „libbgi.a” copiat la pasul 4.

Pasul 9: În partea dreaptă la „Other linker options” copiați comenzile de mai jos. Confirmați setările apăsând „OK”.

-lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32

Pasul 10: Încercați să compilați următorul cod pentru a testa dacă funcționează. Afișarea ar trebui să fie că în imaginea de sub cod.

#include <graphics.h>

int main()
{
  initwindow(800, 600);
  line(0, 0, getmaxx(), getmaxy());
  circle(400,300 , 70);
  getch();
  cleardevice();
  closegraph();

  return 0;
}

 

Gândurile lui 4espre “Instalarea librăriei grafice „graphics.h” (WinBGIm)”

  1. nicuolaroiu
    nicuolaroiu spune:

    Nice article 🙂

  2. Avatar
    Adelin spune:

    Buna ziua!
    Tin sa va felicit pentru acest articol, in mai putin de 3 minute am reusit sa instalez libraria graphichs.h si sa incep lucrul cu aceasta. V-as recomanda sa publicati cateva articole pe site-ul dumneavoastra despre fractali, nu gasesc nicaieri un cod bine exemplificat pentru fractali precum „Fulgul lui Koch”, „Covorul lui Sierpsinski” s.a.m.d.
    Va multumesc!

    1. Avatar
      David - Robert Bratosin spune:

      Mulțumesc pentru aprecieri!
      Vom lua în considerare și sugestia ta în legătură cu fractalii 🙂

    2. Avatar
      Andrei Mărunțiș spune:

      Am postat de curând un articol în care explic câțiva fractali de bază pe care îl poți găsi aici: https://idigit.ro/site/2019/06/ghid-fractali-cpp/
      Mulțumim de sugestie și sper că te vom ajuta și în continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

iunie 2018
L Ma Mi J V S D
    iul. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930